Optiunea este folosita pentru a introduce in contabilitate facturile catre clienti emise neautomat (de mana).
Pentru cele emise automat de program se folosesc optiunile de emitere automata din modulul EC (pentru facturi de prestari servicii), din modulul STO (pentru facturi de marfuri, produse si/sau servicii) sau din modulul de MF (pentru facturi de vanzare mijloace fixe).
Inregistrarile contabile se pot introduce atat separat pe fiecare articol contabil cat si ca formula contabila compusa.
Pentru cele compuse se lasa la cont creditor semnul %, la valoare se introduce totalul articolului compus (de ex. baza+tva), iar dupa ce se confirma inregistrarea cu totalul articolului compus se va alege primul cont din formula contabila (de exemplu 707) si apoi celelalte (de ex. 4427). Atat pentru inregistrarea cu baza cat si pentru cea cu tva programul va afisa valoarea calculata corespunzator, insa sumele se pot modifica conform documentului primar.
Optional se poate opta pentru predefinirea mai multor articole contabile atat simple cat si compuse (grup de articole contabile) - vezi optiunea disponibila atat in ecranul de clienti in partea de jos cat si din meniul Diverse->Actualizare articole contabile. Pentru a putea selecta din articolele predefinite, trebuie sa fie bifata optiunea "%=%" din bara de jos. De asemenea se poate configura de catre administratorul de program ca anumiti operatori sa fie obligati sa aleaga articole contabile predefinite.
Pentru mai multe informatii legate de articolele contabile din modulul EC click aici.
Operatiunile facute prin aceasta optiune (precum si cele venite din modulul STO,MF ca si facturi) compun Registrul jurnal de clienti si Nota contabila de clienti (CL)