Aplicatie Android pentru inventariere, introducere documente, consultare stoc

  • Pentru clienții cu modulele STO, CASA sau RES
  • Utilă pentru inventarele automate

Detalii modul:

  • Aplicația permite crearea de documente de scanare, în care se vor scana produse pe baza codurilor de bare, sau a loturilor lor. Scanarea se poate face fie prin folosirea camerei foto a dispozitivului, fie prin activarea scanner-ului intern pentru dispozitivele Android dedicate care dispun de asa ceva.
  • Produsele pot fi introduse și manual, fără a folosi funcția camerei.
  • In modulul STO există opțiunea de preluare scanări din aplicatția Android pe toate documentele (inventar, recepții, comenzi, facturi, bonuri de consum, note de transfer, etc.), după introducerea antetului documentului (nr.doc., data, etc..). La fel există și in modulul CASA pentru preluarea pozițiilor de pe bonul de casă sau la RES pentru comanda clientului.
  • Utilizatorii vor avea posibilitatea să selecteze ce scanare să preia, alegând din lista scanarilor din inbox pe baza numărului / numelui scanării și a datei-orei acestora.
  • Scanările efectuate pe dispozitiv vor deveni automat vizibile in Expert-Contab.

Vă invităm să descărcați și să testați gratuit aplicația Demo pe telefon sau tabletă introducând ECScan in Magazinul Google Play 

Exemplu de scanare din aplicatie Android:

            

 

 

 

 

 

 

Bine ai venit

Suntem o societate cu sediul în Sibiu, prezentă pe piaţa IT de peste 20 ani. În tot acest timp am perfecţionat continuu soluţiile informatice pe care le propunem în momentul de faţă clienţilor noştri.

Ne axăm în principal pe dezvoltarea de soluţii informatice integrate pentru managementul economico - financiar al instituţiilor bugetare şi al societăţilor comerciale cu oricare din activităţile de producţie, comerţ şi prestări servicii (programe ERP).

 News room

Update modificari TVA 01.08.2025

  • Informare
    • Abia astazi au publicat noile coduri de tva pe site-ul anaf (cele pentru SAFT), coduri importante pentru ca se culeg la operare.
    • Pe site sunt versiunile noi cu noile coduri SAFT de TVA. Va rugam sa le preluati si sa nu operati pe august inainte sa aveti ultimele versiuni.
    • Modificarea cotei de tva sa o faceti dupa data de 01.08.2025 nu pe 31.07.2025 !
    • Din cauza volumului mare de solicitari va rugam sa scrieti mail pe support@info-expert.ro sau office@info-expert.ro. 
    • Va multumim pentru intelegere.

 

Informare privind procedura migrare TVA 21% si 11%

  • Vom pune pe site inainte de data de 01.08.2025 versiuni noi (Expert-Contab V25) care vor contine noile setari pentru TVA 21% si 11%.
  • PANA ATUNCI NU FACETI SETARI SUPLIMENTARE.
  • Ce puteti face pana atunci:
    • Legat de modulul STO, daca aveti gestiuni de tip amanunt (PA sau VPA) si doriti sa va ajustati pretul de vanzare cu amanuntul manual, puteti sa modificati pretul de vanzare cu TVA inainte de 1 august cum doriti.
  • Cand veti primi newsletter cu noile versiuni respectiv V25, veti parcurge pasii urmatori:
    • Preluati versiunile noi in ordinea:
      • Modulul de administrare "Expert-Contab Start" (eciniw).
      • EC,STO,MF,CASA,etc.
      • Se intra in fiecare modul si se asteapta finalizarea upgrade-ului.
        • Poate dura mai mult daca sunt baze de date mari.
        • NU intrerupeti procedura sub nici o forma oricat ar dura !
  • Ce presupune procedura de schimbare TVA:
    • Programul va face automat setari in grila de valabilitate a cotelor de tva din EC, Diverse, Date identificare societate, zona cu cote TVA. Nu interveniti manual acolo pentru ca se va rescrie cu pozitiile standard automat la urmatorul update. Daca aveti cote de tva pentru facturi catre persoane fizice din alte tari cu cotele de tva ale acelor tari si ati avut cote de tva care se suprapun peste cotele standard va trebui sa faceti urmatoarele modificari:
      • Cotele de tva respective, nestandard (sa presupunem ca este cota 23%) se adauga cu semnul minus in fata si la grila de valabilitate pe codul -23,  se pune sa returneze valoarea 23. In acest fel stim sa separam care sunt coduri interne  standard si externe pentru ca cele interne se vor rescrie la update chiar daca dvs faceti modificari. Deci in acest caz va trebui sa faceti aceste modificari si in societate si in articolele contabile la stocuri daca aveti cazul.
    • La nomenclatorul de activitati (nomenclator folosit la vanzari de unde isi ia programul contul de client, venit si tva), se va actualiza automat de catre program la preluarea versiunii noi grila de valabilitate a marcajelor de tva+saft cu noile perioade. Astfel NU este nevoie sa faceti alte activitati pentru noile cote si sa dublati articolele contabile de vanzari la STO si EC. Programul va folosi marcajul de tva pe care il gaseste valid corespunzator datei facturii si acelasi articol contabil si activitate va ramane si pentru vanzarea cu noile cote de tva. Pana la acest moment nu avem codurile SAFT pentru noile cote si e posibil ca marcajele de tva sa le lasam cu codurile saft vechi (terminatia de 6 cifre din marcajul de TVA) si sa le corectam retroactiv cand le va publica ANAF. Exemplu CBNO.19.XX.301101 e cod de achizitii cu 19%.301101 e codul SAFT de taxa. Vom crea temporar CBNO.21.XX.301101 pastrand tot 30101 desi ar trebui un cod nou din cauza motivului enumerat mai sus.  
    • Apoi in data de 01.08.2025 sau cand considerati oportun dupa 01.08.2025, in STO, Diverse, alegeti Modificare TVA la produse in bloc.
      • ​Lasati bifat prima optiune unde scrie "Modificarea se face ca urmare a schimbarii cotei de tva (ex. toate produsele cu 19% trec pe 21%...)
      • Unde scrie "Produsele au momentan cota" se va trece 19. La cota noua se va trece 21. 
      • Recomandam urmatoarele:
        • Daca sunteti gestiune de amanunt - global valorica sau cantitativa (gestiune de tip "VPA" sau "PA") - Alegeti "Pretul cu tva ramane neschimbat". E mai bine asa sa nu va schimbe pretul cum vrea programul si vi le setati dvs apoi cum doriti. Daca doriti totusi sa vi le schimbe programul puteti alege la modalitate rotunjire din optiunile afisate.
        • Daca sunteti gestiune care vindeti in pret fara tva atunci alegeti ce varianta doriti.
      • Optional se lasa bifat "Cu backup de siguranta" - nu e obligatoriu, insa e recomandat daca nu aveti un sistem de backup. Teoretic nu are ce sa se intample in afara de cazul ca ati ales ceva gresit legat de care pret sa se modifice sau modalitatea de rotunjire si ati vrea sa recuperati pretul vechi. Trebuie sa aveti grija sa bifati corect inainte pentru ca recuperarea dureaza si nu putem garanta ca le putem aduce la starea dinainte in termene de timp acceptabile pentru dumneavoastra.
      • Repetati procedura si pentru cota 9% - 11%
    • Totusi unele lucruri vor trebui facute si manual. Care sunt acestea mai jos:
      • Vor trebui create manual de catre dvs activitati noi cu marcaje de tva pentru cota veche (puteti alege marcaje de regularizare VBNR eventual) pentru urmatoarele situatii daca veti avea:
        • Stornari de facturi clienti cu cota de tva de 19% si 9% care sunt dupa data de 01.08.2025. Daca nu aveti cazul nu le faceti.
        • Stornari de facturi de avans cu tva de 19% si 9% dupa data de 01.08.2025. Daca nu aveti cazul nu le faceti.
        • Daca veti avea aceste cazuri, veti crea activitati noi cu grila de valabilitate marcaj de tva sub forma 11.11.1111-31.12.2999, marcaj de tva pentru cotele vechi de 19% si 21%, recomandam VBNR.19...marcaje de regularizare dar se pot folosi si cele standard VBNO.19..... 
        • Veti face apoi articole contabile in STO doar pentru fel FAC la care atasati activitatile acestea. La explicatii sa treceti clar ca e stornare cu tva x sau y sa nu existe confuzie. La acest articol unde scrie "Valabil doar pentru stornari" alegeti "DA " astfel incat sa fie vizibil doar cand se apasa butonul rosu "Storno" de langa butnul "Adaugare" de pe bara cu corpul facturii. In acest fel puteti alege aceasta contare doar cand se face stornare pozitie de avans sau factura cu tva vechi fara sa apara totdeauna la orice vanzare de dupa 01.08.2025. 
    • Si in mijloace fixe aveti optiune de modificare cota de tva in meniul Diverse. Nu detaliem pentru ca nu pune probleme deosebite, se face la fel ca la stocuri dar fara probleme legate de pretul de vanzare.
    • Pentru cei cu case de marcat (modulul CASA sau care folositi din STO tiparire bon fiscal): 
      • Intrebati pe cei care v-au facut setarile in casa de marcat pe ce pozitii au pus noile cote de tva. De regula sunt niste numere 1,2,3, etc sau litere A,B,C,D,E, etc
      • Apoi mergeti in STO, Diverse, configurare casa de marcat. Sa nu fie nimeni in modulul CASA sau STO in acest moment in afara de dvs.
      • Pozitionati-va pe fiecare casa in parte si la grila cu "Pozitie TVA  in casa de marcat", unde gasiti de exemplu cota 19 cu pozitia 1, 9 cu pozitia 2, 5 cu pozitia 3, 0 cu pozitia 4, modificati sa corespunda noilor pozitii. Daca 21 o pune pe pozitia 3 sau C atunci la 21 treceti pozitia 3 de exemplu.
      • Salvati si faceti un test tiparind un bon sa vedeti noua cota cum apare. 
      • Daca totul e in regula puteti vinde ca pana acum.

Configurare spor maximal de 300 lei pentru conditii.

Cum se seteaza pentru salarii bugetari regimul de spor de 300 lei proportional cu orele lucrate:

  • In Date Generale : se alege la spor urmatorul tip de spor: suma fixa + ore (SH la tip spor) sau dupa caz  suma fixa + ore introduse manual (Sh la tip spor)
  • In Date de Salar  : se introduce valoarea: 300 la acest spor in rubrica cu suma.
  • Programul va calcula 300 lei proportional cu orele din luna lucrate pentru suma fixa + ore (SH), respectiv cu orele introduse manual pentru suma fixa + ore introduse (Sh).

Pagini