Versiuni noi Expert-Contab societati

Versiuni noi Expert-Contab societati 

  • Modul salarii (SAL)
    • Important - inainte de preluarea versiunii noi, asigurati-va ca aveti ceva timp in plus pentru ca upgrade-ul la noua versiune poate dura ceva mai mult. Sub nici o forma sa nu intrerupeti upgrade-ul chiar daca puteti primi de la windows mesajul "This app is not responding".  Unii dintre utilizatori aleg acolo "Close this app" si inchid fortat programul. In acest caz riscul sa va compromiteti baza de date este foarte mare.
    • Declaratia 112 valabila incepand cu luna octombrie 2017. Este necesar sa parcurgeti problemele de mai jos pentru a fi siguri ca aveti setat corect.
      • In date generale trebuie completat pentru cei scutiti de impozit motivul scutirii (programatori, persoane cu handicap,etc.). Pentru persoanele cu handicap programul a pus motivul automat, pentru   restul va trebui sa completati altfel veti avea eroare la validare.
      • Pentru nerezidenti (persoane fizice straine), in tab-ul "Alte informatii 2" din "Date generale"  exista un cod de asigurat pentru CJAS (CIJ). E prevazut in D112 asa ca cei care il folositi il puteti completa. E activ daca persoana fizica este pus pe "S-straina"
      • La Modurile de incadrare pentru alte categorii (AL) au aparut si o serie de sub categorii. Le-am prevazut si noi. Verificati sa aveti setat corect acolo unde e cazul. Codul de alte venituri (AL) asimilate salariior fara CM individual ramane in continuare valabil. Verificati in special cenzorii, consilul de administratie si alte cazuri din acestea.
      • Conventiile civile setate in program pe PS (in afara de proprietate intelectuala) trebuie scoase de acolo pentru ca nu se mai pot raporta in D112 pe sectiunea C. Ori le mutati pe CM-AL -alte categorii ori le eliminati de tot din program deoarece codul civil  nu le mai reglementeaza in acest fel iar in D112 nu se mai pot raporta pe sectiunea C.
      • Ajutorul de deces presupune completarea mai multor rubrici precum certificatul de deces, beneficiarul, persoana decedata,etc. Acestea se raporteaza in D112 si apar intr-o sectiune noua cu litera G. Ca atare, am mutat ajutorul de deces intr-un tab separat dupa cel cu certificatele de boala in ecranul de pontaj (Date de salar). Va trebui sa introduceti acolo toate datele necesare cand aveti un asemenea caz.
      • Data angajarii in D112 s-a redenumit acum (in mod oficial)  "Data intrarii în categoria de asigurat". Programul va completa aceasta data cu data angajarii sau "Data reluarii activitatii"  daca e completata in "Date generale" asa cum am precizat cu ceva timp in urma. Nu uitati deci ca de acum incolo cand cineva revine din suspendare sau CIC sa completati in "Date generale" "Data reluarii activitatii" !
      • Data plecarii in D112 s-a redenumit acum (in mod oficial) "Data iesirii din categoria de asigurat". Programul va completa aceasta data cu data lichidarii sau cu "Data intreruperii activitatii" data e completata in "Date generale" asa cum am precizat cu ceva timp in urma. Nu uitati deci ca de acum incolo cand cineva pleaca in CIC sau suspendare sa completati in "Date generale"  "Data intreruperii activitatii"  !
      • Noua declaratie apare in meniul declaratiei 112 ca pozitie separata valabila incepand cu luna octombrie 2017. Nu generati declaratii pe aceasta luna din declaratiile vechi sau invers ca nu va functiona.
    • Alte dezvoltari
      • ​In tabul unde se pot introduce documente cu date de expirare ale unui angajat am extins sa puteti adauga si data ultmei vize a documentului, o rubrica de observatii, valoare daca e cazulo si emitentul documentului. Datele legate de stagiul militar le-am mutat acolo pentru a elibera spatiu in alta zona a ecranului ce era destul de incarcat.
      • La calcul numar de persoane pentru fondul de handicap am scos toate noile categorii care au codul AL (Alte categorii fara CM asimilate salariilor), inclusiv subcategoriile aparute noi acum.
      • Fluturasii de salarii se pot trimite si pe mail daca aveti cont ce permite servicii SMTP. La generarea fluturasilo se bifeaza "Trimite fluturasi pe e-mail", se configureaza datele privind serverul de smtp (o singura data) si apoi se alege trimite. Angajatii trebuie sa aiba setat corect adresa de e-mail personala !!! Nu puneti la adresa personala adresa firmei pentru ca exista riscul sa compromiteti confidentialitatea salariilor daca ajung pe o adresa de mail vizibila tuturor angajatiilor.
      • In ecranul Date generale am prevazut in tab-ul "Vechimi " sa puteti introduce acolo si istoria bazei de calcul pentru boala pentru persoanele noi angajate. Programul  nu permite sa introduceti pe o luna daca acea luna a fost operata din program, ci doar pentru angajatii noi si care nu apar in istoric. Baza de calcul va fi folosita pentru calculul automat ala bazei de boala cand au certificate de boala.
      • Exista o configurare generala daca firma acorda sau nu tichete de masa si una la nivel de angajat daca primeste sau nu. Daca configurarea generalea se pune pe <DA>, atunci programul va calcula automat - la confirmarea inregistrarii in date de salar - valoarea tichetelor de masa in functie de zilele lucrate - daca acel angajat are marcajul ca primeste tichete (marcaj nou aparut ce se poate schimba in Date generale la nivel de angajat). La confirmarea inregistrarii va permite si sa alegeti sa nu schimbe valoarea tichetelor introdusa de dvs daca aveti vreun caz mai special.
      • Tot in ecranul date de salar, la confirmarea inregistrarii programul va calculeaza automat orele lucrate normal prin diferenta intre zilele normale din luna si timpul nelucrat. Puteti asadar la introducerea datelor sa nu mai treceti ceva la orele lucrate normal si programul va va ajuta la confirmarea inregistrarii cu valoarea corecta a acestor ore. Vezi imginea de mai jos:
      • La initializare luna, pe langa orele de suspendari si suspendari ingrijire copil se completeaza automat si orele lucrate normal, orele de angajari-plecari, tichete (la tichete in functie de configurarile de mai sus)  daca se alege initializarea cu luna intreaga lucrata (nu pe 0).
      • La confirmarea unei inregistrari in ecranul "Date generale", programul va schimba si in timpi (daca ii confirmati aceste modificari) urmatoarele:Ore lucrate normal, ore angajari-plecari,suspendari,tichete - daca se modifica oricare din rubricile: Data angajarii,lichidarii,date legate de suspendare (perioada) , marcaj daca primeste sau nu tichete de masa.